RBC Royal Bank Chosen by Canadian Public as Canada’s Most Respected Retail Bank

The Royal Bank of Canada (RBC) has been chosen by the Canadian public as Canada’s Most Respected Retail Bank.

The award for Retail Banking (personal, family, branch, and community operations) is based on a national public opinion poll of 4,035 Canadians, between November 26 and December 3, 2020 undertaken by Maru/Blue Public Opinion Research.

“This is an outstanding achievement, especially in these challenging times. RBC employees and operations are receiving this award because of their ability to adapt and focus their offerings, and their service to customers,” said Jeff Munn, Executive Director, DART I&C Award Program. “This is a very challenging task to accomplish on a national basis. Sincere congratulations are well in order.”

Munn continued, “These Awards are based on independent national public research, not by nominations, write-in efforts or a committee process. We believe corporate respect is now the most valued currency that any company can own.”

Canada’s Most Respected Cellular Provider will be named in January on the website: www.canadasmostrespected.com.

Candidate organizations are chosen from publicly available industry information, with the ranked results, data tables, and methodology, available on the Award website.

The DART Insight and Communications (DART I&C) “Most Respected Corporation Program” was launched November 9, 2020.  DART I&C (www.dartincom.ca) was founded by strategic communications‎ expert Victoria Ollers and veteran pollster John Wright.

–  30  –

Information: Jeff Munn, 416-572-7583, jeffm@canadasmostrespected.com

 

RBC Banque Royale désignée par le public canadien comme la banque de détail la plus respectée au Canada

RBC Banque Royale (RBC) a été désignée par le public canadien au titre de banque de détail la plus respectée au Canada.

Le prix décerné en matière de services bancaires de détail (particuliers, familles, succursales et activités communautaires) est fondé sur les résultats d’un sondage d’opinion publique national mené auprès de 4 035 Canadiens, entre le 26 novembre et le 3 décembre 2020, par Maru/Blue (Public Opinion Research).

« Il s’agit d’une réalisation remarquable, surtout en ces temps difficiles. La RBC a reçu ce prix en raison de la capacité d’adaptation et de poursuite des affaires, des offres et du service à la clientèle de ses employés dans le cadre de leurs tâches, a déclaré Jeff Munn, directeur général, Programme de reconnaissance de DART Insight and Communications. Il s’agit d’une tâche particulièrement difficile à accomplir à l’échelle nationale. Félicitations pour un travail bien fait! »

Munn a ajouté ceci : « Ces prix sont fondés sur des recherches publiques nationales indépendantes, et non sur des mises en candidature, sur des réponses écrites ou sur un processus de comité. Nous croyons que la mesure du niveau de respect fournit maintenant la donnée la plus précieuse pour les sociétés. »

Le nom du fournisseur de téléphonie cellulaire le plus respecté au Canada sera publié en janvier sur le site Web suivant : www.canadasmostrespected.com.

Les entreprises candidates sont choisies après consultation de renseignements publics sur le secteur. Les résultats classés, les tableaux de données et la méthodologie sont publiés dans le site Web décrivant le prix.

Le « Programme de reconnaissance des sociétés les plus respectées au Canada » de DART Insight and Communications (DART I&C) a été mis sur pied le 9 novembre 2020. DART I&C (www.dartincom.ca) a été fondée par Victoria Ollers, experte en communications stratégiques, et John Wright, enquêteur chevronné.

– 30 –

Information : Jeff Munn, 416-572-7583, jeffm@canadasmostrespected.com